Rottefella er en norsk pioner og verdens største utvikler og produsent av langrenns-, telemark- og fjellski-bindinger. Med nesten 100 års erfaring og kunnskap utvikler Rottefella produkter som skaper flotte utendørsopplevelser og gode prestasjoner. Deres visjon er å inspirere alle til en aktiv livsstil utendørs og sørge for topp prestasjoner til de beste.
Rottefella kom til oss i 2018 da vi hadde blitt anbefalt av en av deres eksisterende samarbeidspartnere som en alternativ leverandør til deres nettbutikk. De hadde allerede en Magento nettbutikk som de ønsket å gjøre noen mindre forandringer på og ønsket å se på muligheten for å skifte samarbeidspartner til noen som kunne bistå mer aktivt i utviklingen av deres nettbutikk.
Rottefella hadde den gangen en Magento 1 butikk og var klare på at de ønsket å gjøre et skifte til Magento 2, men da som et prosjekt hvor de gjorde en del endringer på designet. Rottefella er en internasjonal merkevare som selger skibindinger i verdensklasse.
De har ikke så mange ulike produkter, men produktene er nyskapende og krever en del pedagogisk kommunikasjon for å forklare detaljer både til brukere og butikker.
Rottefella er en typisk merkevareside hvor det å forklare produktet og skape et brand er den primære oppgaven til nettbutikken og ikke direkte salg til sluttkunde. Da man da skulle lage en ny nettbutikk ble dette gjort i samarbeid med et designbyrå som utviklet designet og så implementerte vi dette. Løsningen fikk også en moderne page builder som gjør det enkelt for teamet i Rottefella å lage landingssider med spennende innhold som også inkluderer video.
Nettsiden ble formet etter produktene siden skibindinger er et spesielt produkt med mange variasjoner og attributter som skal vises. Det medførte at man måtte endre en del på standard nettbutikk-måte å vise ting på, noe som alltid er utfordrende.
Rottefella har heller aldri gjort noe halvveis, og det var derfor viktig at alle pixler måtte være perfekt på alle ulike flater, nettopp slik bindingene deres er på ulikt føre enten det er familieturen i påskefjellet eller i OL🙂
Rottefella har fått en ny nettside som de syns representerer deres merkevare på en svært god måte. Sammenligner vi deres side med konkurrentene så viser den hvordan Rottefella skiller seg ut som den nyskapende aktøren som ikke bare lener seg bakover på gamle resultater, til tross for at de har en rik historie å se tilbake til .