Til prosjektledelse benytter Kanban, en agil metode med japansk opprinnelse. Kanban er en metode som er utviklet for å minimere den tiden man bruker på oppgaver som ikke fører til noe verdi for deg som kunde. I Kanban opprettes en prioritert liste over oppgaver som håndteres gjennom et Kanban-brett. Denne metoden gir fleksibilitet samtidig som den sikrer struktur, da hver oppgave må gjennom definerte steg før den anses som ferdig.
I motsetning til andre agile metoder, som Scrum, jobber vi ikke med faste sprinter. I stedet har vi en kontinuerlig flyt av oppgaver, der hver prosjektdeltaker tar saker basert på kapasitet og kompetanse – uten at oppgaver tildeles av en prosjektleder. Hvis en oppgave ikke kan løses som forventet, tas dette opp i fellesskap, hvor gruppen avgjør hvem som er best egnet til å fullføre den eller om det er behov for avklaringer.
En av fordelene med denne tilnærmingen er at oppgaver gjennomføres parallel, så lenge det ikke finnes blokkeringer. Den reduserer flaskehalser og bidrar til smidig fremdrift uten unødvendige forsinkelser.
Kunden er en aktiv deltaker i prosjektgruppen. Én eller flere personer fra kundens side får tilgang til Kanban-brettet og kan velge oppgaver basert på tilgjengelighet og kompetanse. Kunden kan også opprette nye saker ved behov, enten for å gjøre endringer eller for å få nødvendige avklaringer.
I stedet for faste statusmøter møtes prosjektgruppen etter behov, når det oppstår uklarheter eller viktige avklaringer må gjøres. Gjennom vårt prosjektleder verktøy har kunden full innsikt i prosjektets fremdrift, hvem som jobber med hva, og status på alle oppgaver
Vi bruker Atlassian Jira som vårt prosjektverktøy, der alle oppgaver administreres i et Kanban-brett. Her kan både Tiny Elephant og kunden se, opprette og oppdatere saker, samt tildele seg selv oppgaver.
For uformell kommunikasjon benytter vi Slack. Som kunde får du direkte tilgang til alle ansatte i Tiny Elephant og kan enkelt starte en samtale eller sette opp et digitalt møte for raske avklaringer.
Hos oss får du direkte kontakt med ansatte – ingen køer, ingen unødvendige mellomledd. Vi sørger for at henvendelsene dine går rett til en kompetent person som kan hjelpe deg. Trenger vi avklaringer fra en annen leverandør, tar vi direkte kontakt og sørger for at problemet blir løst.